Ενημερωτικό σημείωμα (για τη συζήτηση με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο σχετικά με τις ψηφιακές κάρτες και τον έλεγχο του ωραρίου)

05-01-2020

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

(για τη συζήτηση με τον Αντιδήμαρχο Διοικ/κής εξυπηρέτησης του πολίτη & ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για το θέμα της χρήσης ηλεκτρονικού μηχανισμού ελέγχου του ωραρίου)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η ΔΑΣ-ΟΤΑ Ρόδου πραγματοποίησε χθες (05-01-2020) συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Διοικ/κής εξυπηρέτησης του πολίτη & ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις της και να βρεθεί λύση για το θέμα που έχει προκύψει σχετικά με τον σχεδιασμό ελέγχου τήρησης του ωραρίου εργασίας μας. Ο Αντιδήμαρχος μας είπε πως με εντολή του Υπουργείου Εσωτερικών θα πρέπει ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των υπαλλήλων να πραγματοποιείται με ενιαίο τρόπο. Όμως, στην εφαρμογή της πρότασης της Δημοτικής Αρχής για ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό προκύπτει το εξής πρόβλημα : υποχρεώνει μερίδα υπαλλήλων να σημαίνουν τις κάρτες τους ακόμα και σε σημεία που δεν είναι οι χώροι εργασίας τους. 
Του αναφέραμε την πάγια θέση μας υπέρ της χρήσης των νέων τεχνολογιών, με την προϋπόθεση αυτή να διευκολύνει τους εργαζόμενους κατά την εφαρμογή της χωρίς να προσθέτει εμπόδια, δυσκολίες ή γραφειοκρατία. Ζητήσαμε να γίνει τοποθέτηση νέων μηχανημάτων σε κάθε χώρο εργασίας ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα για τους εργαζόμενους, δεδομένου της υποχρέωσής τους να τηρούν το ωράριό τους.
Οι συνάδελφοι/σσες ειδικότερα των παιδικών σταθμών αλλά και όλων όσοι έρχονται σε άμεση επαφή με την εξυπηρέτηση του κοινού, είναι αντικειμενικά αδύνατο να μη βρίσκονται στα πόστα τους την ώρα που ορίζει το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας τους. Η κατανομή των εργαζομένων σε ΚΕΠ ή στα γραφεία των Δ.Ε. για την ενημέρωση των καρτών παρουσίας τους, θα δημιουργήσει παρά θα λύσει προβλήματα των υπηρεσιών, που οφείλονται στην τεράστια έλλειψη προσωπικού.
Ο Αντιδήμαρχος μας απάντησε πως η προμήθεια περισσοτέρων μηχανημάτων είναι ανέφικτη λόγω του υψηλού κόστους αλλά και της συντήρησης αυτών και μας υποσχέθηκε πως θα καλέσει τους εργαζόμενους των σταθμών προκειμένου να τεθούν τα όποια προβλήματα και να επιλυθούν, αφού συζητηθούν. Το επιχείρημα αυτό πιστεύουμε πως είναι έωλο, από τη στιγμή που κάθε εγχείρημα βελτίωσης ή ψηφιοποίησης των υπηρεσιών πρέπει να έχει την αντίστοιχη οικονομική στήριξη. Εμείς επιμείναμε στη μόνη λύση, που είναι να τοποθετηθούν μηχανήματα σε κάθε χώρο όπου οι εργαζόμενοι καθημερινά προσέρχονται/αποχωρούν ή, όπου δεν είναι εφικτό, να συνεχιστεί ο έλεγχος από τους προϊσταμένους τους, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.

+