Προσφατες αναρτησεις

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΣ ΟΤΑ ΓΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ


 

Νέο έγκλημα η «απελευθέρωση» του νερού, της αποχέτευσης, της άρδευσης  και της διαχείρισης αποβλήτων.

Δεν θα το επιτρέψουμε!

 

Στον απόηχο του τραγικού εγκλήματος στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή δεκάδων νέων και εργαζομένων και εν μέσω του λαϊκού ξεσηκωμού που πλημμύρισαν τους δρόμους της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, η κυβέρνηση καταθέτει πολυνομοσχέδιο 263 άρθρων που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού και την περαιτέρω παράδοση των υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Με το πολυνομοσχέδιο, που αποτελεί απαιτούμενο του Ταμείου Ανάκαμψης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να παραδώσει στα οικονομικά συμφέροντα και στην αισχροκέρδεια την ύδρευση, την αποχέτευση, την άρδευση αλλά και όλη τη διαχείριση απορριμμάτων, δεσμεύοντας τη χώρα για δεκαετίες στην ιδιωτική διαχείρισή τους.

Είναι τόσο «συγκλονισμένοι» από το έγκλημα στα Τέμπη, που μετά τις υποκριτικές δακρύβρεχτες συγνώμες και τα κροκοδείλια δάκρυα, συνεχίζουν την ίδια εγκληματική πολιτική σε ευθυγράμμιση του νομοθετικού πλαισίου της χώρας με την σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, που έχει στόχο την εμπορευματοποίηση υποδομών, χρήσης και εργασιών συντήρησης των δημόσιων αγαθών.

Με μοναδικό κριτήριο και εδώ, το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, μεταφέρουν στο λαό το υψηλό κόστος για να έχουν υπερκέρδη οι λίγοι, θα περιορίσει την πρόσβαση στα βασικά αγαθά όπως το νερό, θα αφαιρέσει περιουσία και αποφάσεις από τους δήμους και θα απομακρύνει το στόχο για μια οικολογική διαχείριση.

Στο πολυνομοσχέδιο η νέα αρχή (ΡΑΕ), που με το πολυνομοσχέδιο μετονομάζεται σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), θα διαχειρίζεται τις αρμοδιότητες του ελέγχου της τιμολογιακής πολιτικής και γενικά εφαρμογής της νομοθεσίας που σήμερα υπάγονται σε υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και τις επεκτείνει καθώς η νέα Αρχή θα μπορεί:

•  Να επιβάλλει σε δήμους και φορείς πρόστιμα έως 10 εκατ. ευρώ.

• Να κάνει συστάσεις στους φορείς των δήμων για τα απορρίμματα (ΦΟΔΣΑ) ή στους δήμους, ζητώντας τους να τροποποιήσουν τα τιμολόγιά τους και ελέγχοντας την οικονομική αποδοτικότητά τους. Σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν, θα μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις: έως 10 εκατ. ευρώ και το 6% των συνολικών ετήσιων εσόδων του προηγούμενου έτους από τις ελεγχόμενες υπηρεσίες.

• Σε όσους ΦΟΔΣΑ δεν πετυχαίνουν τον στόχο της μείωσης ταφής απορριμμάτων, «θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50 ευρώ ανά τόνο ανεπεξέργαστων αστικών αποβλήτων που καταλήγουν σε ΧΥΤΥ, ενώ υφίσταται μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων» στην περιοχή τους.

Αποτελεί πραγματικότητα ότι μέχρι στιγμής ο τομέας της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων έχει πλήρως υποταχθεί στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα όσον αφορά τα στάδια  επεξεργασίας και τελικής διάθεσης που ακολουθούν το στάδιο της αποκομιδής, επιβάλλοντας την διαιώνιση του μοντέλου της διατήρησης τεράστιων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων που οδηγούνται σε φαραωνικού τύπου εγκαταστάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εγκαταστάσεις στη Φυλή που εδώ και μισό αιώνα υποδέχονται πάνω από το 95% των απορριμμάτων όλης της Αττικής. Όπως δείχνουν μελέτες και μετρήσεις, τοξικοί ρύποι διοχετεύονται στα νερά, το έδαφος, τον αέρα σε ποσοστά ακόμα και δεκάδες φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια με τραγικές συνέπειες στην υγεία των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, της Αθήνας και του Πειραιά. Κανένα περιφερειακό σχέδιο εδώ και χρόνια, ούτε και αυτό της περιφερειακής διοίκησης Πατούλη, όχι μόνον δεν περιλαμβάνει κλείσιμο της χωματερής στη Φυλής, αλλά προβλέπει νέα επέκταση συνοδευόμενη και από   εγκαταστάσεις καύσης απορριμμάτων που θα οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της υγείας, της ζωής και του περιβάλλοντος.

Αν προσθέσουμε και το κομμάτι της ανακύκλωσης όπου με τον μανδύα των «Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης» έχει επέλθει κι αυτό σε πλήρης παράδοση στα ιδιωτικά συμφέροντα, το μόνο κομμάτι που ακόμα παραμένει στο δημόσιο έλεγχο (στους Δήμους), παρά τις διαρκείς πιέσεις ιδιωτικοποίησης του, είναι αυτό που αφορά την υπηρεσία αποκομιδής και την διαχείριση της τελικής τιμολόγησης και είσπραξης από τους πολίτες. Αυτό ακριβώς το κομμάτι στοχεύουν να «απελευθερώσουν» με την ένταξη στη ΡΑΕ προκειμένου να μπορούν να φορτώσουν πιο εύκολα το υπέρογκο κόστος των νέων εγκαταστάσεων μέσω ΣΔΙΤ στους πολίτες, απειλώντας μάλιστα με πρόστιμα τους φορείς διαχείρισης αποβλήτων όταν δεν συμμορφώνονται στους κανόνες τιμολόγησης που θα θεσπίζει η διευρυμένη Ρυθμιστική Αρχή με εντελώς αδιαφανή και ανεξέλεγκτο τρόπο.   

Είναι προφανές ότι με την πλήρη ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης αποβλήτων, το ενδιαφέρον τους στρέφεται αποκλειστικά και μόνο στα οικονομικά οφέλη των ιδιωτών που επιδιώκουν να μπουν στη μεγάλη μπίζνα των απορριμμάτων και όχι ο σωστός, περιβαλλοντικά και κοινωνικά, τρόπος διαχείρισης αποβλήτων, ούτε και ο κίνδυνος απώλειας χιλιάδων θέσεων  εργασίας στους δήμους. 

Καλούμε τα συνδικάτα του κλάδου μας να μπουν μπροστά και μαζί με το λαό, με τον αγώνα μας να μην επιτρέψουμε αυτό το νέο έγκλημα. Να υπάρξει μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν τα σωματεία και άλλοι μαζικοί φορείς,

Ø  Για την απόσυρση του νομοσχεδίου

Ø Καμία ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών

Ø Δημόσιος ενιαίος φορέας διαχείρισης αποβλήτων, χωρίς κόστος για το λαό

 

20/03/2023

Δ.Τ. ΔΑΣ-ΟΤΑ Ρόδου για τη συνάντηση του ΔΣ με Αντιδημάρχους για την ασφάλεια των οχημάτων

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου με τους Αντιδημάρχους Καθαριότητας κ.Καραμαρίτη και Τροχαίου Υλικού κ.Φλοσκάκη έπειτα από την αντίδραση συναδέλφων οδηγών στη χρήση οχημάτων που δεν παρέχουν επαρκή κάλυψη για την ασφάλεια της ζωής τους.

Αναφέραμε τις πιο συχνές βλάβες οχημάτων όπως στα συστήματα πέδησης, στα ηλεκτρολογικά (φανάρια, φάροι, λειτουργία δαγκάνων κάδων κ.λπ.), στη φθορά ελαστικών, στις διαρροές λαδιού σε στεγανά και σωλήνων πιέσεως, στη διαρροή ακάθαρτων υγρών (υγρά σκουπιδιών) από τις υπερκατασκευές, στη φθορά στις πατήστρες των εργαζομένων πίσω από τα οχήματα απορριμματοφόρων, στην απουσία πυροσβεστήρων στο 90 % (δεν έχει γίνει καμία προμήθεια νέων). Και τέλος εστιάσαμε στο ζήτημα της ποιότητας των Μέσων Ατομικής Προστασίας που πρέπει να παρέχονται στους εργαζόμενους.

Και οι δύο Αντιδήμαρχοι στη συζήτηση που ακολούθησε ισχυρίστηκαν πως όλα βαίνουν καλώς, αφού έχουν δρομολογήσει την προμήθεια φορτηγών, απορριμματοφόρων και γενικά οχημάτων το έτος που διανύουμε καθώς και των αναγκαίων ανταλλακτικών. Για την καθυστέρηση των τεσσάρων χρόνων έριξαν το φταίξιμο στο νομικό πλαίσιο που επικρατεί στις προμήθειες!!!!  

Τους ξεκαθαρίσαμε πως δεν θα κάνουμε κανένα σκόντο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της ζωής των συναδέλφων και πως δε θα αφήσουμε κανένα όχημα να κυκλοφορήσει εάν δεν έχει τα απαραίτητα πιστοποιητικά (άδειες, ΚΤΕΟ, ασφάλεια και δελτίο κίνησης) ή αν υπάρχουν βλάβες που τα καθιστούν επικίνδυνα.

Συγκεκριμένα ζητήσαμε :

1. Πιστοποίηση ΚΤΕΟ για όλα τα οχήματα.

2. Προμήθεια ανταλλακτικών και οχημάτων σύγχρονων ανάλογα με τις ανάγκες που οι ίδιες οι υπηρεσίες αιτούνται.

3. Το δελτίο βλαβών να βγαίνει τριπλότυπο και όχι διπλότυπο που γίνεται ως σήμερα. Να παίρνει ένα το τροχαίο υλικό, ένα ο οδηγός και να μένει ένα στέλεχος ώστε να γνωρίζουν οι επόμενοι οδηγοί το ιστορικό του.

4. ΜΑΠ αντίστοιχα για τις ανάγκες ασφάλειας υγείας και ζωής των εργαζομένων.

5. Οικονομική στήριξη οδηγών σε θέματα ανανέωσης επαγγελματικών διπλωμάτων Γ, Δ, Ε κατηγορία, ανανέωσης άδειας ΠΕΙ (Πτυχίο Επαγγελματικής Ικανότητας), κάρτας ψηφιακού ταχογράφου.

 

Φόρο αίματος δε θα αναγκαστεί να πληρώσει κανένας εργαζόμενος για να βγάλει το μεροκάματο ούτε θα αφήσουμε να γίνει καθημερινότητα ο κίνδυνος 

 Ρόδος 15/03/2023

 

Καταγγελία ΔΑΣ-ΟΤΑ Ρόδου για τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου


 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΗΜ. ΑΡΒΑΝΙΤΗ

Σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι του Δήμου μας έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη ενός σωματείου αποκούμπι, για να παλέψουν ενάντια στην ακρίβεια, τους χαμηλούς μισθούς, την εντατικοποίηση, τα εργατικά ατυχήματα, την εγκατάλειψη των υποδομών και τα επικίνδυνα κι ακατάλληλα οχήματα, απέναντί τους δε βρίσκουν μόνο την κυβέρνηση και τη δημοτική αρχή, αλλά έχουν να αντιμετωπίσουν και την απαράδεκτη στάση του Δημήτρη Αρβανίτη.

Μέσα από ένα κρεσέντο μηνύσεων και αγωγών κατά πάντων, ο Αρβανίτης έφτασε στο σημείο να καταθέτει στα δικαστήρια μηνύσεις και ασφαλιστικά μέτρα ενάντια στους ίδιους τους εργαζόμενους του Δήμου μας, που υποτίθεται πως εκπροσωπεί.

Τη στιγμή που τα δικαστήρια :

Με αποφάσεις τους παραδίδουν τα σπίτια του κοσμάκη στα αρπαχτικά και τα funds.

Βγάζουν τις απεργίες των εργαζομένων παράνομες.

Τη στιγμή που όλος ο λαός βρίσκεται στο δρόμο για να βρει το δίκιο του απέναντι στην πολιτική της απαξίωσης και του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου, ο Δ. Αρβανίτης εμπλέκει την αστυνομία και τα δικαστήρια στη λειτουργία του Συλλόγου μας, σε υποθέσεις που μόνοι αρμόδιοι να βγάλουν απόφαση είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του Δήμου.

Και τέλος, σε ό,τι αφορά την όποια τυχόν κακοδιαχείριση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας του προηγούμενου Δ.Σ. δεν ακουμπά την εκλεγμένη της παράταξής μας αφού σχεδόν από την αρχή της θητείας της σταμάτησε να υπογράφει γιατί δεν τηρούνταν όλες οι τυπικές διαδικασίες.

Άλλωστε στην εκλογο-απολογιστική συνέλευση η ΔΑΣ-ΟΤΑ Ρόδου καταψήφισε τον οικονομικό απολογισμό της προηγούμενης διοίκησης.

Ρόδος 11/03/2022

+