Να μην ψηφιστεί το σχέδιο «Καλλικράτης»


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Δ.Α.Σ.-ΟΤΑ
Απρίλης 2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συνάδελφοι, - σες
«Το σχέδιο "Καλλικράτης" έρχεται σαν συνέχεια της επίθεσης που γίνεται στο λαϊκό εισόδημα, τα ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζόμενων. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι του "Προγράμματος Σταθερότητας και  Ανάπτυξης", τα αποτελέσματα του οποίου ήδη «απολαμβάνουμε».
Ο "Καλλικράτης" είναι μέρος του πολέμου που δέχεται ο λαός και σαν τέτοιον τον αντιμετωπίζουμε.
Όλο και πιο συχνά όσο πλησιάζει η ψήφιση του σχεδίου Καλλικράτης  ενισχύονται οι δευτερεύουσες διαφωνίες, για το χωροταξικό, ασυμβίβαστο δημάρχων κ.λ.π. Κρύβοντας επιμελώς την ουσία δηλαδή ποιόν εξυπηρετεί η διοικητική μεταρρύθμιση.
Και οι παρατηρήσεις της ΚΕΔΚΕ, περιορίζονται σε ζητήματα που δε θίγουν τον πυρήνα του "Καλλικράτη". Αποκρύπτουν το βασικό, ότι δηλαδή οι  περιφερειακές ανισότητες και η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών  προβλημάτων είναι απόρροια της γενικής πολιτικής που εφαρμόζεται χρόνια τώρα από τις γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις.
Εμείς στον κλάδο μας έχουμε και μνήμη και κρίση, γνωρίζουμε πως μια  διοικητική μεταρρύθμιση από μόνη της δεν καθορίζει την ασκούμενη πολιτική, αντίθετα μάλιστα η κατεύθυνση της ασκούμενης πολιτικής καθορίζει και το περιεχόμενο και την στόχευση, της Διοικητικής μεταρρύθμισης .
Για να μην κατηγορούμαστε για δίκη προθέσεων, ας δούμε πώς εξελίχθηκε ο «Καποδίστριας» από το 1997 μέχρι σήμερα. Τι έγινε με:
  • Τις κοινωνικές υπηρεσίες που μεταφέρθηκαν ως νέες αρμοδιότητες στους Δήμους καλυτέρευσαν και επεκτάθηκαν με την μορφή παροχών προς τους Δημότες, ή όχι ;
Αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα, με την επιβολή τροφείων σε βρεφικούς  σταθμούς, από τους Δημοτικούς φόρους χαρατσώνονται και ροκανίζονται το ήδη πενιχρό εισόδημα των εργατών, όπως και μια σειρά υπηρεσίες που έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί.
  • Οι υποχρεώσεις του κράτους προς τους Δήμους μέσα από την θεσμοθέτηση των Κ.Α.Π. καταβλήθηκαν πολλαπλασιάζοντας τα έσοδα προς τους Δήμους, ή όχι;
Το κράτος όχι μόνο δεν αποδίδει στους δήμους θεσμοθετημένους φόρους ως ο χειρότερος μπαταχτσής με τις οφειλές του να ξεπερνούν τα 9 δίς. Το μέγεθος δε της κλεψιάς προς τους Δημότες με την απόλυτη συναίνεση και των Δημάρχων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ (ΚΕΔΚΕ) με την αύξηση των Δημοτικών τελών έχει φτάσει σε απίστευτα επίπεδα π.χ. το 2002 η αναλογία Κρατικής επιχορήγησης με Δημ. Τέλη ήταν 70% με 30% , το 2008 είχε αντιστραφεί στο 31% με 69%.
  • Ήταν στήριγμα για τα εργασιακά δικαιώματα ή όχι;
Τα σύγχρονα σκλαβοπάζαρα της απασχολησιμότητας ως δειγματολόγιο έχουν σήμερα την Τ.Α. Πάνω από 24 διαφορετικές εργασιακές σχέσεις εφαρμόζονται με τις ευλογίες της Ε.Ε. μιας και για μια σειρά προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας, επαγγελμ. κατάρτισης κλπ. για να εφαρμοστούν και να  επιχορηγηθούν οι Δήμοι έχουν ως προϋπόθεση και το ανάλογο απασχολήσιμο κουστούμι (4ωρα , stage , δελτία παροχής κλπ.) Όσο για την αναλογία  μονίμων με έκτακτους ήταν το 2003 80% με 20% και το 2009 65% με 35% και σε πολλούς δήμους οι συμβασιούχοι είναι πολλαπλάσιοι του μόνιμου προσωπικού.
Η κυβέρνηση στοχεύει με τον Καλλικράτη στην προσαρμογή του αστικού κρατικού μηχανισμού, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου με την δημιουργία μεγάλων δήμων, άρα μεγάλων αγορών.
Για τους εργαζόμενους έρχονται νέα δεινά με ενίσχυση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Το τι ξημερώνει μετά τις συγχωνεύσεις, με την κατάργηση των νομαρχιών και των 15.000 θέσεων εργαζομένων, των δημοτικών επιχειρήσεων, των Ν.Π.Δ.Δ. των Δήμων, με τη σύνταξη νέων οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας, που θα καταργούνται θέσεις και θα απολύονται εργαζόμενοι, ή στην καλύτερη περίπτωση θα μετατάσσονται σε  προσωποπαγείς θέσεις.
Μεταφέρονται αρμοδιότητες που ξεπερνούν τις 200 με ελλιπή η καθόλου χρηματοδότηση. Η κεντρική εξουσία αποποιείται την ευθύνη της για  οτιδήποτε έχει κοινωνική κάλυψη για τους δημότες. Ουσιαστική είναι η μεταφορά τομέων όπως υγεία, παιδεία, πρόνοια και αυτό σημαίνει  κατακερματισμός, υπονόμευση, υποβάθμιση και όξυνση του ταξικού  χαρακτήρα τους. Η ποιότητά τους θα εξαρτάται από την οικονομική  κατάσταση κάθε δήμου, και ταυτόχρονα θα γίνονται αντικείμενο για επιχειρηματικά κέρδη, για μπίζνες.
Επίσης θα έχουμε φιλανθρωπική διαχείριση κοινωνικών προβλημάτων που το ίδιο το σύστημά τα παράγει, με ξενώνες αστέγων, σισίτια, φαρμακεία, σούπερ μάρκετ κλπ.
Αποτελεσματικότερη θα είναι η εφαρμογή αντεργατικών πολιτικών μέσω του νέου αντιδραστικού νομοθετικού λειτουργικού σχεδίου που θα ακολουθήσει όπως νέου Κώδικα των Δήμων, δηλαδή όποιος δήμαρχος ή Δημοτ. Συμβούλιο δεν συναινεί στην κεντρική πολιτική κατεύθυνση παύεται κλπ. Από αυτοτελείς υπηρεσίες εποπτείας για τον έλεγχο των οικονομικών και την ανάλογη χρηματοδότησή των δήμων. Εφαρμογή ακόμα μεγαλύτερης ανισομετρίας  μεταξύ των περιφερειών λόγω της «αναπτυξιακής» πολιτικής και της  «ανταγωνιστικότητας» π.χ. στην Ελλάδα βρίσκονται οι φτωχότερες 7 επαρχίες από τις 105 που έχει χωριστεί η Ε.Ε.
Καλούμε τους εργαζόμενους, μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, συσκέψεις στους χώρους εργασίας, να καταδικάσουν ταυτόχρονα τους αίτιους και τις αιτίες που οδηγούν σ’ αυτήν την εξέλιξη.
Να καταδικάσουν τη συνειδητή συσκότιση της πλειοψηφίας της ΠΟΕ ΟΤΑ που καθησύχαζε στην αρχή τους εργαζόμενους και έβλεπε μόνο μικροπροβλήματα στον «Καλλικράτη» και τώρα ανακάλυψε κάτω και από την πίεση των ταξικών δυνάμεων, ότι η ψήφισή του θα δημιουργήση σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους.
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για :
  • Να μην ψηφιστεί το σχέδιο «Καλλικράτης»
  • Ενιαίο αποκλειστικά Δημόσιο χαρακτήρα στους τομείς Πρόνοιας-Υγείας-Παιδείας.
  • Κατάργηση κάθε είδους έκτακτης και μερικής απασχόλησης και κάθε είδους τοπικής φορολογίας.
  • Ανατροπή του νομοθετικού πλαισίου που καθιστά τους Ο.Τ.Α. επιχειρήσεις.
  • Σήμερα η παθητικότητα στα μέτρα και η μη ενεργοποίηση για τη ρήξη με το κεφάλαιο και τους πολιτικούς του εκφραστές, έστω κι άθελα είναι συνενοχή για να χειροτερέψει η ζωή μας και των παιδιών μας.
ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ
ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ

Να μην ψηφιστεί το σχέδιο «Καλλικράτης»
+