Ενημερωτικό Σημείωμα για την ΑΠΟΧΗ από την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ενημερωτικό Σημείωμα 

για την ΑΠΟΧΗ από την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης;
«στόχος της κυβέρνησης είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των υπηρεσιών και του προσωπικού στο Δημόσιο, έτσι ώστε να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα στη μείωση κατά 30% των δομών του κράτους, κάτι που επιφέρει ανάλογη μείωση και τις δημόσιες δαπάνες.»
2012, Μανιτάκης
 «Επίσης, απολύσεις θα προέλθουν από την διαδικασία αξιολόγησης Δομών του Δημοσίου, είτε μέσω του κλεισίματος κάποιων απ' αυτών, είτε της συρρίκνωσης τους»
2014, Μητσοτάκης
 «ο μέσος μικτός μισθός στον δημόσιο τομέα πρέπει να μειωθεί κατά -3% ή 565 ευρώ ετησίως και η μέση απασχόληση κατά -50% ή 180 χιλ. υπαλλήλους» (Σύνολο 2015: 566.913, apografi.gr, άρα σχεδόν 300.000)
2016, Έκθεση ΣΕΒ

Τι περιλαμβάνει η Αξιολόγηση;
Α) Απολύσεις
·   Όσοι θα βαθμολογούνται από 0 έως 24, θα κρίνονται ακατάλληλοι και θα υποβάλλονται στο ερώτημα της απόλυσης (περιπτ.5 παρ.6 του άρθρου 25 του Ν.4369/2016 «πίνακες μη προακτέων», άρθρο 97 του ΚΚΔΚΥ «παραπομπή μη προακτέου», περιπτ. ε του άρθρου 156 του ΚΚΔΚΥ «λόγοι απόλυσης».)
· Νέα Οργανογράμματα, τα οποία είναι προϋπόθεση εφαρμογής του Ν.4440/2016 (Κινητικότητα) θα περιλαμβάνουν συγχωνεύσεις υπηρεσιών και καταργήσεις υπηρεσιών, συγχωνεύσεις των τεχνικών κλάδων (ένας τεχνίτης θα κάνει όλες τις εργασίες).

Β) Μειώσεις
Όσοι θα βαθμολογούνται από 0 έως 39, θα κρίνονται ακατάλληλοι (0-24) και ανεπαρκείς (25-39) και θα υπόκεινται σε αυτόματη αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης μετά από 3 συνεχόμενες αξιολογήσεις (παρ.3 του άρθρου 12 του Ν.4354/2015).
 
Βαθμολογία κάτω του βαθμού εξήντα (60) πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να θεμελιώνεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα του προσωπικού Μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων. (άρθρο 17 του Ν.4369/2016)

Δηλ. με μια πειθαρχική ποινή (άρθρο 113 του ΚΚΔΚΥ) ή ακόμη με μια δυσμενής παρατήρηση του προϊσταμένου αρκεί για να κριθείς ως ακατάλληλος ή ως ανεπαρκείς! Επίσης, θα θεωρείται ως αντικειμενικό στοιχείο στην αξιολόγηση η συμπεριφορά του υπαλλήλου εντός και εκτός υπηρεσίας, (περιπτ.ε, παρ.1 του άρθρου 111 του ΚΚΔΚΥ).

Γ) Στοχοθεσία
Παράδειγμα: Δέκα εργαζόμενοι καθαριότητας ενός Δήμου, καθάριζαν μια συνοικία. Σήμερα σε συνθήκες υποστελέχωσης των υπηρεσιών και μνημονιακών δεσμεύσεων στη συγκεκριμένη υπηρεσία του Δήμου έμειναν 3 εργαζόμενοι για την ίδια δουλειά. Έχουμε λοιπόν 3 εργαζόμενους που θα βγάλουν τη δουλειά των 10 και θα αξιολογούνται κι από πάνω ως ανεπαρκείς.

Δ) Εφαρμογή του νόμου για την Κινητικότητα
Όπου προβλέπεται υποχρεωτική απόσπαση υπαλλήλου λόγω υπηρεσιακών αναγκών με απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου διάρκειας 1 έτος εντός Νομού ή 6 μήνες εκτός Νομού!

ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής πάλης.
+